Realitní kancelář a poprodejní servis
Realitní kancelář a poprodejní servis
Každá správně fungující realitní kancelář by měla svým, klientům po realizaci prodeje nemovitosti poskytnout i poprodejní servis. Jedná se o situaci po podpisu kupní smlouvy, kdy dojde k faktickému ukončení prodeje nemovitosti. Předáním nemovitosti přechází všechna rizika s nemovitostí na nového majitele. V kupní smlouvě by měly být přesně specifikované podmínky předání nemovitosti a samotné předání je vždy na dohodě obou stran.
Závěrečné setkání, kdy realitní makléř předává nemovitost kupujícím, může přinést ještě nemalá úskalí. Povězme si tedy něco o tom, co všechno má váš realitní makléř udělat, aby celá transakce dopadla ke spokojenosti všem:
- Realitní makléř je přítomný u fyzického předání bytu či domu a poskytne oběma stranám předávací protokol, ve kterém je nemovitost specifikovaná, vyplní se předané počty klíčů, stav a číslo elektroměru, plynoměru, vodoměru.
- Realitní makléř pomůže s převedením energií a služeb u příslušného dodavatele energií.
- Realitní makléř zajistí, aby byla včas převedena daň z prodeje nemovitosti na finanční úřad, vyplněno a podáno daňové přiznání pro daň z převodu nemovitosti
- Realitní makléř v případě zájmu klienta zajistí pojištění nemovitosti, stěhování, úklid či malování.
- Realitní makléř se postará o co nejrychlejší vyhledání nového zájemce o pronájem nemovitosti, pokud klient koupil nemovitost za účelem pronájmu.
Na závěr je nutno podotknout, že předání nemovitosti by mělo být vždy písemně stvrzeno, předávací protokol podepíší všichni účastníci společně s datem předání.
autor článku : Realitní makléři Plzeň plus s.r.o.